tisdag 16 oktober 2012

En påminnelse om vår stund här på jorden

Plötsligt så tillhör jag den äldre generation i släkten och man är lika gammal som jag minns en generationen innan mig när jag växte upp som barn och troligen uppfattas av barn o barnbarn så också bliven.
Generationen som fanns samlad i närheten av varandra med dess fördelar och nackdelar kanske också är nu samlad på en och samma plats.
Är efterlevande generationer splittrade och utflugna åt alla håll och påminns att nu är det dags för att samlas då jag igår fick veta att Myrtel min morbrors fru avlidet och av en helt annan händelse satt jag i förra veckan och tittade på gamla svartvita kort av en helt annan anledning

Min pappa skulle blivit 100 år i lördags och det är 50 år sedan min mamma gick bort och osökt tänkte jag på att den generationen är kanske den som är bäst bevarad på foto även om senare finns i mångfald. Har färgkorten från 70 – talet blivit blekta och dagens digitala foto sitter i dator och riskera försvinna in i ett minne blott (som förvisso är lättare idag att visa men snart försvinner i mängden).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar