onsdag 3 oktober 2012

Vedeldning

Dags att summera ett års eldning och jag har blivit värmd många gånger även detta år.


Föregående år 18 kubik, i år 19 kubik och om marknadsvärdet beror nog på vad jag jämför med.

Såg ett pris på nätet för huggen och hemkörd kostar den 610 kr m3, i boa tog de 75 kr för 60 l är det en förmögenhet jag bränner i pannan.

Kollade med FK och hyresbidrags berättigande fick jag till svar NOLL kronor då det är skräp/pinnved från uppröjning och stormfälld skog och hade jag köpt den i 3 m längd och såga/klyver själv varierar priset mellan 350 kr – 450 kr m3 beror på säljaren och skillnaden hade varit att den varit bidragsgrundad.

Pinnved från Hägg
Grövre Hägg räknas som skräpved
Blandved
Vedförråd en mån/vinter två mån/sommar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar