fredag 3 september 2010

Förmögen utan jag visste om det

Kollade i ”snusboa” vad de tar för brasveden 60 kr för 60 liter ved i en nät kasse. Då har jag en förmögenhet liggandes i min vedbod.
Jag lägger in ca 60 liter ved i pannan varje gång. Nu under sommaren inte varje dag förvisso men det kanske blir mer till vintern så genomsnittet bör då vara 60 liter * 60 kr * 365 dagar = 21900 kr om jag skulle gå och köpa den i ”boa”

Det finns ved experterna som skrattar åt oss som sliter med blod svett och tårar och värk i kroppen när vi hugger vindfälld Sälg, som visserligen inte går så bra att elda i öppen brasa men i braskaminen och vedpannor inga problem värmer oss många gånger.

Detta blir fina fickpengar när vi ser vad de som tänder mys brasa betalar för björkved

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar