måndag 23 maj 2011

Dé GRÖNVITÉ

Så skönt det känns att få skriva Dé grönvité på nytt, känns som en pånyttfödelse och lilla julafton. BiK har tjötat i flera år och vägrat se Dé vitgröné såsom Unnaryds stolthet utan det har varit Dé våra de senaste åren.

Färgen spelar det någon roll egentligen finns det de som tycker.


Supporterartiklar sällan förekommande i UGoIF mig veterligen, ett standar (vit), en keps (svart) och T-shirt (svart) har jag sett. Något år fanns det en banderoll att klistra i bakrutan. När Dé grönvité gick upp i div. 3 och första matchen mot Skene på Vävarvallen införskaffade jag mig den första egna supporterflaggan en grönvitrutad flagga 3*2 m vilket överraskade såväl Dé grönvité och Skeneborna att en Markbo satt där och hejade på borta laget. Denna var med sen under några matcher när BiK följde Dé grönvité runt på hemma o bortamatcher.

Keps har hängt med i många år. Den som sett den och läst vilka som skrivit autograferna kan räkna ut året. Flertalet spelare var med i trean och eliten och ingen hade spelat i lägre div än fyran. Idag är det två av dessa som gör det

Nu är dessutom så att jag är den enda supporter som har en grönvit halsduk och denna är grönvit både på ovan som avigsidan. Den gröna kepsen och halsduken välkänd på matcher där BiK dykt upp. Vän av ordning det finns en grön ruta mer än vit i halsduken alltså är den grönvitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar