lördag 21 augusti 2010

Olyckorna kommer som på ett band

Först var det åskan som slog ner som en klar blixt från himmeln och dator, modem, telefonerna, gick all sin väg. Inte ens en förvarning att det var åska på G utan det bara small.
Sen tog bromsen slut på bilen och det är 10 dagars väntetid, så det var bara för hustrun att plocka fram sin cykeln och vad händer då?
Jo navet gick sönder reparationen skulle gå på 1500 – 2000 kr och en ny kostar 3000 kr. Nu är hustrun värd detta då hon använder cykeln varje dag till jobbet i vanliga fall.

Som om detta inte var nog.
Eftersom det gäller främst nu att gå eller ta cykeln om det skulle behövas handlas blev det pest och kolera.
Mina joggingskor gick all väders senast hustrun lurade ut mig på vandring och det har inte blivit av att investera i nya var vandringsalternativet uteslutet från min sida. - Då blir det cykeln ansåg hustrun och då cykla vi och köper skor till dig.

Sagt och gjort plocka fram min svärmors gamla cykel ( den är nog minst 30 år gammal) en Rex femväxlad och faktiskt ganska bra cykel även om det är en damcykel lever vi jämlikt samhälle så det spelar ingen roll. Då kom nästa olycka.
Plötsligt går det inte att trampa framåt, bakåt gick och det var väl tur så jag fick stopp på eländet. Nu var det växlarna på cykeln som låst sig och det var bara att vända och plocka fram en annan gammal vi fått en gång och en cykel som egentligen ingen velat cykla på. Så Kajsa Varg blev verklighet ”man tager var man haver”

Så om olyckorna kommer en efter en, så nu har hustrun fått gubben att cykla in till byn 6 km inköpt nya joggingskor så nu måste jag följa med på Delsjön vandringen i sept.

Tur att orken och kondisen sitter i generna, men jag lovar kroppen ”tyar inte” den värker dels av skadorna jag lider av och jag kan garantera träningsvärk lär dyka upp framåt eftermiddagen. Som vanligt får jag erkänna hustrun har rätt det skada inte att röra på sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar