fredag 29 januari 2010

Vem ska betala bredband på landet

Strid om vem som ska betala bredband på landet
Regeringen vill garantera Sveriges glesbygd långsamt bredband (0,5 till 2 Mbit/s) och låta landets nätoperatörer betala
kalaset med en ny avgift.

Jo garantera ett långsamt SMALBAND skall det vara valfläsk då. Resten är det lögn alltihop då det är konsumenterna som får betala för ett SMALBAND dyrt kontra snabba bredbanduppkopplingar. I dagsläget får kapaciteten 12-24 Mbit/s redan anses vara ett minimum, skriver Konsumentverket till regeringen

Nätoperatörer skor sig och tar betalt för landsbygd medan större orter och städer erbjuds abonnemang som är lägre än vad de som endast får 0,25 Mbit/s. Mobilerna fungerar inte och skulle täckning hittas blir det max en pinne om vederbörande befinner sig stillastående och utomhus och då behöver du inte bo längre än 5 km från basstationen och mobilmast.

Ett flertal teleoperatörer har ringt och vill "lura" på mig högre hastighet. Vill jag bli garanterad högre än 0,25 som var max när jag fick ADSL via koppartråd. Jovisst sa de sist och kollade men gav upp de kunde inte ens garantera mig 2 Mbit/s utan 0,5 Mbit/s.

Det är "skitsnack" på Tv när de snackar om att gå in på SVT play eller öppna AB filmklipp glöm detta. Lyssna på radio via dator går men det hackar ofta. Ladda hem något här behövs ingen FRA-lag för detta tar för lång tid att försöka ladda hem något. 30 min senast för att ladda hem Telia säkerhetssystem hann det smyga in flera virus och spioner under tiden.

SLÄNG ER I VÄGGEN Alliansen det är härsket valfläsk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar