torsdag 17 juni 2010

Vattenfall diktera egna avtal och paragrafer

Vattenfall fiffel och båg diktera egna avtal och paragrafer men följer dom inte själva

Av en ren händelse gick jag in på mina sidor på Vattenfall och hittade min kommande faktura gällande 1/3-10 - 31/5-10 den är daterad 20100610 och enligt vad jag förstår så skall den vara betald 20100630. Den har inte kommit i brevlådan ännu och några 15 dagar är det inte till Vattenfall drar summan från kontot när jag får den. Vattenfall klarar ju inte ens att skicka fakturan inom deras egna avtalsförslag Hade det nu varit så att jag missat datum så kommer det som ett brev på posten krav efteråt. Men jag som konsument jag kan inte skicka krav på Vattenfall att de inte följt avtalet

Jag har enligt överenskomligt avtal betalat mina frakturer enl en 3 månads kalender nu plötsligt så har attenfall utan att meddela mig att de sagt upp avtalet vilket Vattenfall skulle i så fall gjort vid föregående faktura gällande 1/12-09 - 28/2-10 förfallodag 3/5 men på papperskopian går detta inte att utläsa. Jag medger jag har haft ett förmånligt avtal men Vattenfall anbud är ett skambud

Nu hävda Vattenfall nämligen på nätets kopia följande
Nyhet angående betalningen av din faktura

Nu ändrar vi betaltid till minst 15 dagar istället för som tidigare minst 30 dagar. Du kommer framöver att få din faktura i mitten av månaden med förfallodag i slutet av samma månad. Mer information i separat brev och på www.vattenfall.se.

Något separat brev har jag inte sett däremot ett adresserat reklamblad om Forsmark som gick till återvinning utan påseende då jag inte beställt denna tidning och ointresserad av att läsa om Forsmark.

Jag är intresserad av bra avtal och billig el och jag byte till Vattenfall p.g.a avtalet var förmånligt men det visade sig att jag "köpte grisen i säcken"

Kom igen Vattenfall med ett riktigt avtal så ni kan följa dom själva istället för att diktera era egna lagar och paragrafer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar