fredag 18 juni 2010

Vattenfall vägra ta sin skuld i ärrandet utan hävda

Följande svar har kommit från ang Vattenfal diktera egna avtal och paragrafer  Det verkar som att vi har haft problem med vissa fakturaförsändelser den här månaden. Om du vill kan jag lägga fram betalningen för faktura 511001053581 till 10 juli. Om du vill ha fakturan framflyttad, svara på detta mail.
När det gäller våra nya betalningsvillkor så har vi skickat ut ett separat brev om det. Jag beklagar om det är så att du inte fått brevet

Svaret motsvarar inte svar på att Vattenfall kan förändra betalning/förfallodag på ett bundet avtal utan godkännande från båda parter (underskrift krävdes när jag tecknade avtalet med er) och något svar var eventuellt detta skulle framgått när jag tecknade mitt bundna avtal att ni har rätt att förändra utan att förhandla.
Avtalet mellan mig och Vattenfall är ett bundet avtal på 3 år . Jag hävdar fortvarande att jag har 30 dagars kredit från faktura utskicket till betalning skall ske.

Vattenfall hävdar de har haft problem. Vattenfall har fortvarande problem. Flera Vattenfallskunder verkar fått fått likvärdiga fakturaförsändelser har jag läst på face book där dessa fått max 10 dagar förfallodag inte "minst 15" som hävdas på min kopia faktura på nätet skall gälla. Utan att de fått något seperat brev från Vattenfall.

Vem orkar sen slåss mot jätten Vattenfall och få en kompromiss på framflyttad förfallodag i detta fall 10 dagar som ni erbjuder. Detta är visserligen fullt möjligt när det gäller kontant girobetalning. Dock i mitt fall handlar det om autogiro och detta brukar i praktiken vara svårt att förändra efter att faktura är utskriven Summan dras oavsett och eventuella fel rättas till nästkommande

Det är i en rävsax som jag som kund hos Vattenfall sitter i Vattenfall gör vad de vill med sina elkunder då vi är beroende av EL och får accepttera Vattenfall egna avtal som passar sin kostym. För i botten handlar det om miljontals kronor som Vattenfall drar in extra genom att förändra betalningsavtalet över en natt och inga konsumenter lär kunna göra något så länge de är bundna vid deras avtal

Jag kräver svar var i avtalet som jag tecknade med Vattenfall jag är tvingad att acceptera avtalsförändringen på mitt bundna avtal?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar