fredag 27 augusti 2010

Besök i Kinna

Ingen jäst hemma och det var bara att bege sig in till byn på nytt Annars blir det inga nybakta bullar till barnbarnen i helgen. Det hade dessutom blivit lite till som saknades. Så det var bara att hoppa på sadel och bege sig in även idag. Trött efter 7 km cykling i motvind och kallt också om fingrarna trotts vantar var bara 5 + i morse, kommer nästa bakslag. Det jag sökte på Skene järn fanns inte så det fick bli en färd in till Kinna istället. Spolade kröken för där var stängt tog jag en sväng runt hörnet istället och där fick jag tag i ett Rör (Halogen) så nu skall jag lysa upp min tillvaro på gårdsplanen på nytt.

Men Herre Gud Kinna centrum kl. 9,00 är stendött. 2 valstugor ( C ) och (S) stod där övergivna en lotteribod och sen en blåvit redskapsskjul eller arbetarbod kanske då detta troligen är detta Nya arbetarpartiets valstuga. Sen att de klaga på att det tar tid med ombyggnaden av Kinna Centrum. Inte konstigt såg 2 vägarbetare stod där och grävde.

Efter 12 km blir man kaffesugen men Punkten café stängt kom jag på att Skrädderiet kanske är öppet och se det var det. Ett Wienerbröd och en kopp kaffe satt perfekt och det jag förbränt i cyklingen var som bortblåst.

Hemvägen testade cykelvägen via Örby och Industrigatan, gör aldrig om detta vilka backar det var fast lummigt och fint. Nedförsbacken mot Näs satt fint sen och framme på Willys fylldes det på proviant så man kände sig som en packåsna. Tur i oturen bra tyngd på cykeln och medvind var det faktiskt lätt att cykla hem.

Så nu är ”husbonden” slut och jag som inte hunnit städa ligger risigt till när hustrun snart är på ingående (cyklande)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar