torsdag 3 januari 2013

Fel årstid eller fel på klimatet

Sitter på min farstutrappa och ser snön lyser med sin frånvaro och det är mörkt som midvinter och grått och trist som i november visar temperaturen nu snart så många dagar inte krupit under nollan att vi kan påstå det är metrologisk vår i början på januari.

Både nordan eller östan vindarna är borta och från väst och syd känner jag mer en bris av mildvädret. Ställer jag mig frågan var är det som påverkar vädret?
Vädret kan vi inte påverka sägs det, verkar det vara någon som påverkat vädret fast det kan ju inte vara jag eftersom jag inte kan påverka det.

Då kanske är det klimatförändringen men dessa köper vi oss fria från och säljer utsläppsrätter vi inte använder till andra och om vi inte skitar ner mer och de som köper bara skitar ner det som vi inte skitat ner atmosfären borde detta gå jämt upp.
Skulle det ändå var klimatförändringen måste det vara du som påverkar och förneka du det också då måste det vara alliansens fel.
Fast å andra sidan Statsminister Fredrik Reinfeldt brukar beskriva ett samhällsproblem med att han hävda “Vi har den bästa politiken” och OM något skulle vara fel – så är det oppositionens fel”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar