lördag 26 januari 2013

Stjärnorna - Skirö-Nävelsjö 4 – 4 (3-0)

Trots ledning med hela 4-0 med endast 20 minuter kvar av matchen, lyckades inte Stjärnan besegra Skirö-Nävelsjö i bandyettan under lördagen. Matchen slutade 4-4. I och med poängen tog sig dock Stjärnan upp till en tredjeplats i tabellen, fyra poäng bakom Målilla på kvalplats.
Det som såg så bra ut förändrades på 10 minuter och det är bara att konstatera en match vara i 90 min plus tillägg och det går inte att slå sig till ro efter 73 min.
Om ryssarna var svår stoppade och gjorde målen var det tillsammans med övriga stjärnorna som gjorde grovjobbet och fick försvara sig med allt som gick att stoppa motståndarna som verkar dominerat spelet.
Dessutom måste det varit ett burlejon som rädda stjärnorna de sista 4 min.
S/N hade 3 skott på mål och 3 hörnor som alla blev resultatlösa och tur var detta då det stod 53 åskådare som hade hjärtat i halsgropen.

Statistiken från matchen, all statistik finns inte med roade jag mig att räkna frislagen och de var som psalmen med viss reservation för det är finstilta.
16 frislag till Stjärnorna 23 S/N
Skott på mål 1 för Stjärnorna 16 för S/N
Oavsett så är det mål som räknas och där blev det lika
Efter den matchen återstår fyra omgångar av grundserien. Tabellen haltar och var placeringen är när omgången är färdig återstår att se innan vi spekulera om framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar