söndag 4 juli 2010

M snor klassisk valaffisch av S

Skam går på torra land yuppien har blivit rumsren och nu har Nya arbetarpartiet snart tagit över originalet väl också när arbetarfolket har blivit småborgliga är det inte solidaritet och rättvisa som styr

Känns affischen igen i så fall har du gott minne Först kom jag inte ihåg den men när jag blev påmind kommer jag ihåg den och då sa man att den var högervriden. Idag vänder högern på den och den blir vänstervriden

Foto: Rolf Söderberg/DN / Henrik Montgomery/Scanpix
Nya arbetarpartiet verkar kopiera ett original och vete tusen om inte flertalet uppfatta kopian bättre än originalet. Då de svenska väljarna är delade mitt itu i synen på Moderaterna. Varannan väljare kan tänka sig att rösta på M, varannan kan inte tänka sig det. Detta enligt en opinionsmätning av Synovate som publiceras på partiets dag i Almedalen.
 
Moderaterna snor Socialdemokraternas uppmärksammade valaffisch från 1985men fyller den med nytt budskap.

Inför förra valet gick Moderaterna in och la beslag på Socialdemokraternas paradgren: jobben. Samtidigt lovade den dåvarande oppositionsledaren Fredrik Reinfeldt att matcha alla Socialdemokratiska satsningar på välfärden.
Nu gör Moderaterna ytterligare en oblyg stöld från Socialdemokraterna. Den här gången är det den klassiska valaffischen från 1985 där en yuppie poserar i en nedcabbad bil tillsammans med en dalmatiner under budskapet: ”Jag röstar på Socialdemokraterna för jag vill ha ordning på Sveriges ekonomi”.
I Moderaternas version är yuppien utbytt mot en skäggig man i snickarväst som flankeras av en golden retriever. Men budskapet är det samma: ”Jag röstar på Moderaterna för jag vill ha ordning på Sveriges ekonomi”.


– Vi vill signalera att Moderaterna är ett parti också för människor som aldrig tidigare röstat på Moderaterna, säger partisekreteraren Per Schlingmann.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar