onsdag 26 maj 2010

Inbördeskriget i svenska kyrkan V

Kyrkomusikern återuppstår undrar jag varför överhuvudtaget avtacka kyrkomusikern är ju kvar och nu lite överallt har vederbörande lämnat kyrkan som medlem bör väl vederbörande inte fika efter sitt levebröd.

Kyrkomusiken avtackad med buller och bong i församlingsbladet och fått spela martyr för sitt ställningstagande. Det är så synd om musiken tyckte väl skribenterna för detta blad och var tvungen att skriva ut orsaken. I framtiden så kan nog medlemmarna räkna med att få utrymme för den som går ut ur svenska kyrkan att förklara sig Läs mer i inbördeskriget IV

Som ledamot i Kyrkonämnden så begärde jag ut semesterlistorna över vikarierna som musiker. Dessa skulle visst varit redovisade vid senaste KN möte men tyvärr var jag inte närvarande.
Tur eller otur när jag läst den blir jag något ledsen eller rättare sagt (ursäkta språket) "fly förbannad" Hade jag varit närvarande hade jag sagt både det ena som det andra
Varför överhuvudtaget avtacka kyrkomusikern är ju kvar och nu lite överallt har vederbörande lämnat kyrkan som medlem bör väl vederbörande inte fika efter sitt levebröd. Men jag kan nästan räkna ut varför musikern finns kvar fast detta får jag nog inte yppa högt

Man kan nästan räkna ut varför sympatisörerna och företrädare för 14 stiftet samlas i dessa trakter men detta får jag inte numrera säga högt. För då kan detta få förtroendevalda och församlingsmedlemmar i andra församlingar efter allt klagande tappa lusten att jobba i våra församlingar och framförallt i den nya församlingen Västra Marks församling som är under bildande och i det finns alla redan kyrkoråd som upphört p.g.a. klagomålen från de allra frommaste som fick ett kyrkoråd att lägga av innan dess.

De fromma och av den rätta sortens tål inte kritik utan då kalla de detta misstänkliggöranden och får de kritik när någon ifrågasätter företrädare som härjar fritt här i församlingarna får detta inte kritiseras om dess lämplighet då inbjudande församling anser detta rätt person och organisation som är inbjuden till en församlingsafton. Sen att listan kan göras lång med kopplingar till 14 stiftet kommer snart Västra Mark att införlivas i 14 stiftet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar