torsdag 17 maj 2012

“Ottesången”

Helgmorgon på radion och en Sverigeresa är dagen också flyga dagen som firas och därav firas en kristen tradition fast hur många fira detta egentligen mer än att vara lediga
Denna dag brukar också vara första metadagen men det lär nog bli dåligt med napp för min del, närmast jag kommer fisk blir väl sillen på äggmackan senare i dag.

Naturmorgon live även denna dag “Ottesången” är igång och Göken gol i norr behövs ingen hjälp med den i kaffet där jag satt på min observationsplats farstutrappan. Nu finns det inget att hälla i ändå och det är dessutom Folknykterhetens dag också och det blev panik på Systembolagen läste jag på webben igår då kassorna på bolaget la av och ingen kunde köpa ut sin ranson bildades körer som i fornstora dagar när det var köp över disk och törstiga fick vänta i flera timmar lär det dock inte vara några av dessa som firar denna dag.

Solen har inte tittat upp över trädtopparna i skogsbrynet i öster ännu. Men den finns där bakom då jag varit framme i byn och den tillsammans med morgondimman över Viskadalen skapade ett trolskt vy där jag tyckte älvorna dansade.

Om den kommer upp även här ser det lite oroväckande ut för då det är dessutom flyga dagen och det ser lite sådär ut i väster då det kommer mörka moln in glidandes kan sikten bli begränsad, men ovanför lär det vara klart för de som kan se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar