söndag 13 maj 2012

Sköna Maj välkomna

Sköna Maj välkomna mig idag på morgonen med sin ljusgröna färgprakt och inget är dött efter vintern syns.


Vårt äppelträd har börjar blomma men Körsbärsträdet och Plommonträdet har bara fått musöron till bladskott märks det liv i träden åtminstone.

“Pjoddarna” har blivit lite tystare nu när de bildat par och undersöker holkarna uppstår det slagsmål. Vilket får mig att osökt tänka på var dottern sa efter varvet igår att det stundtals var slagsmål längs gatorna om att få bästa vägvalet och då syntes inga gentlemäns som lämna vägen öppen.

Själv har jag sitt värk efter 5 timmar på Slottsskogsvallens läktare och jag lär sitta där även nästa år när fler i familjekretsen fått för sig springa på GBGs gator. Vilken gång i ordningen vet jag inte men det är väl som psalmen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar