tisdag 15 maj 2012

Vårkänslor

Morgonsysslorna avklarade på godset och naturmorgon odla med P.  och SMHI allt i ett ser jag samspelet


En kylslagen morgon blev det täckjacka på när jag inspekterade nejden från min observationsplats farstutrappan i ottesången från allsköns fågelkvitter .
Men med hjälp av solen och naturen samspel med vädergudarna var det helt annorlunda vid halvelvakaffet på trappan.
En ljummen vind och nästan vindstilla och en färgprakt där jag varje gång ser nya vyer jag sitter där och kolla utvecklingen blev jag attackerad av årets första mygga som satte sig på ett finger för att få sig en slurk den också.
Passade på att tömma kompostkärlet i komposten när jag ändå var ute, ser jag kretsloppet fungerar ute på mina ägor och odlingar. En tidig sådd och gödslat med tvåårig kompostjord har fått potatisen att puttar upp under fiberduken. Några streck bredvid avslöjar att grönsakerna börjar spirar ser jag framför mig egen färskpotatis med egenodlad dill till midsommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar