fredag 19 februari 2010

GAIS – Frillesås

Bandy ytterligheternas sport denna afton
Vädergudarna är inte med bandysporten denna helg. Ett ymnigt snöfall med blåst drog in över västkusten under eftermiddagen och enligt SMHI så kommer detta dra vidare in i landet och bara bli ännu värre framåt natten och lördagen. Vilket fick Motala att ta ”tjuren vid hornet” och ställa in matchen mot Stjärnorna på lördag och matchen flyttas till söndagen då det skall bli kallt och soligt väder

Trotts förutsättningarna blev det match på Heden mellan GAIS och Frillesås en vindpinnande plats mitt i centrum av stan. På grund av ymnigt snöfall spelas matchen 3x30 minuter
Förra mötet på Heden vann flammorna med 5 – 4 men idag är det inte mycket av dessa flammor kvar. Sist och det blir div 1 nästa år. Så matchen kan bara sluta på ett sätt. Fast å andra sidan nu har de ingen press på sig detta har GAIS istället vinna eller försvinna i kampen om kval eller direktplats upp i eliten var sjutton de har där att göra är en annan fråga. Fast för sporten en hall och ett topplag i Göteborg i framtiden skulle kanske lyfta intresset.

Hur gick det då?

Det tog 3 min för GAIS att ta ledningen ökade på till 2 – 0 i 7: min.
Det gick nog lite för lätt för GAIS som slappna av eller var det så att Frillesås upptäckt matchen har börjat och går på attack framåt skapa ett par hörnor och plötsligt i 12 min sitter reduceringen 2 - 1
GAIS är tagna på sängen verkar det som för i 20 min kvittering 2 – 2.

Matchen väger och det är lite småtufft på isen, anfallen böljar och det skapas några hörnor som är resultatlösa.
Efter ca 30 min lägger GAIS in en högre växel och detta resultera i lednings mål 3 – 2 ch i 32: a min och 4 – 2 i 33 min efter en hörna. Frillesås är nu nere för räkning åker dessutom på utvisningen. GAIS drar ner på tempot verkar det som Frillesås bjuds in i matchen får några resultatlösa hörnor har de inte mycket att sätta emot ändå. Det blir inte bättre i 58 min ny utvisning och 60 min ännu en till ”grovt matchstraff”
62 min känns det som ”spiken i kistan” 5 – 2 och transportsträcka kvar. 70 min Frillesås reducera 5 – 3

GAIS replikera direkt 71 min 6 – 3 och GAIS verkar slå av på tempo och låter Frillesås låna nystandet till att skapa 5 hörnor som av gammal god vana och hävd blir resultatlösa.
Alla längtar på att domaren skall blåsa av matchen då det är inget bandy väder som vaken publik eller spelare vill vara med om längre.

Slutresultat 6 – 3 och GAIS är med i striden i toppen

Publiksiffra 190 st

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar